Běhání


Už je to dlouho, co jsem nepřidávala žádný příspěvek ohledně fitness. A myslím, že je už na čase. Obdobím, kdy jsem přešla od klasického pohybu ve fitku k pohybu venku, jsem si už prošla. Na jaře tohoto roku 2016 jsem se rozhodla, že začnu se sportem, který byl pro mě vždy velkou výzvou. Upřímně se mi do toho tak moc nechtělo, ale po zvážení pro a proti jsem se nakonec rozhodla. Sport, o kterém se zmiňuji, je běhání.

Důvodů, proč jsem se rozhodla zrovna pro běh, je několik. V první řadě jsem věděla, že ten, kdo s běháním začne a vytrvá, tak si zanedlouho vybuduje fyzičku. Byl to můj přítel, sportovec, který mě přesvědčil, že pro mě je běhání ideální, pokud chci zhubnout. A to z toho důvodu, jakou mám stavbu těla. Jsem tzv. hruška-mám větší stehna a boky a menší břicho-to mám geneticky dané. Právě při běhu se tyhle partie dají krásně zhubnout.

Další významné „pro“ pro mě bylo, že jsem si byla svým pánem, nemusela jsem se řídit časem a mohla jsem jít běhat kdykoliv, kdy jsem měla energii, čas a chuť. V té době jsem měla dost náročnou práci, často jsem byla unavená, a nechtěla jsem si zbytečně platit fitko, když bych tam třeba nešla. Nechtěla jsem být ničím vázaná.

Běhání má ale i další pozitiva. A pro někoho to může být podstatné. Běhání je úplně zadarmo. Tedy až na počáteční investici, kdy si musíte koupit správné boty a něco hezkého a příjemného na sebe. Je to příjemné, že nemusíte za hodiny platit, prostě si jen vyjdete ven a běháte, kde a jak se Vám zlíbí.
Běhání v přírodě bylo pro mě rozhodně další plus. Běháte na čistém vzduchu v přírodě a je Vám fajn. Je tedy pravda, že se nejlépe běhá asi na jaře, když ještě nejsou ty pařáky. Pak už je běhání o něco méně příjemnější.

Když se zamyslím nad tím proti, tak mi hned bleskne hlavou, že běhání pro začátečníka není nic příjemného ani jednoduchého. Na začátku je to sakra dřina! Jenomže výsledek stojí za to, a na to bychom měli myslet.

A jak vlastně vypadaly moje dny, kdy jsem začala s běháním?

První půl hodinka běhu byla...těžká, ale musím říct, že nebyla nesnesitelná. Vybrala jsem si trasu, kdy jsem běžela prvních 5 min po silnici (tam, kde nejezdí auta), pak jsem se napojila na cestu u pole a běžela jsem 15 min z kopce a na závěr jsem běžela po rovině na louce 10 min. Počasí bylo docela přijatelné, ani zima ani horko. Musím přiznat, že běh je hodně těžký v tom, že jako začátečník neumíte dýchat, možná Vás to i bolí a celkově je Vám při běhu na nic. Já jsem ze začátku dýchala nosem, tak jak jsem to měla naučené z fitka, ale to je špatně. Chce to dýchat pusou, v pomalém tempu.

Časem jsem přišla na to, že pokud chci zhubnout, a nechci budovat svalovou hmotu, tak musím zvolnit. Běhala jsem totiž moc rychle. A to pro hubnutí není to nej. Proto všem doporučuji, pokud chcete běháním zhubnout, najděte si pomalejší tempo, při kterém byste zvládli mluvit. Musím Vám sednout na tělo. Musíte se cítit dobře a jedině tak běháte správně.

Zhruba po měsíci jsem už na sobě viděla výsledky. Každou hodinu se mi běhalo lépe a lépe. Ze začátku jsem běhala půl hodiny, ale to jsem časem navýšila na 50 minut-55 minut-hodinu. Záleželo dle trasy. Tak jak mi to vyšlo.

Našla jsem si fajn trasu, která vedla z kopce dolů lesem, pak byl kousek prudší nahoru na louku – ten jsem neběhala, ale vyšla, a pak rovina z louky, přes silnici, která vedla na mou původní trasu – silnice, pole, louka. Držela jsem se, co nejvíce ve stínu a v lese, kde je chládek, zvlášť potom v létě.
Psala jsem si také deníček, kde jsem zaznamenávala moje kila, které jsem zhubla. Začala jsem na 58 kg a skončila na 54 kg! A to cca za 4 měsíce. Je pravda, že jsem stravu, až tak úplně striktně nedodržovala, ale v podstatě jsem celou dobu jedla zdravě. Jen jsem si občas dopřála, to co mi chutná.

Hlavní pro mě, ale bylo to, jak se změnilo moje tělo! Až díky běhání jsem totiž zhubla, to co jsem chtěla celou dobu. A to byly boky! Neuvěřitelně se mi zmenšily! Najednou mi byly volné kalhoty, mohla jsem nosit šortky a nepřipadala jsem si jako velryba :-D. Dolů šli i stehna, lýtka!!!, i břicho a ruce. Zhubla jsem tedy všude.

První jsem zhubla na břiše, myslím, že to bylo díky mé stavbě těla. Pak nohy- stehna a pak lýtka i boky.  A samozřejmě i ruce. Celkově moje tělo na pohled vypadalo o dost hubenější. Přiznávám, že to může být i kvůli lýtkům, z práce jsem je měla oteklé, ale běháním se mi vrátili do normálu.
Z toho nepříjemného sportu se pro mě najednou stal sport, který jsem si zamilovala. V přírodě, na čistém vzduchu jsem si krásně čistila hlavu od všeho stresu. A přitom jsem dělala ještě něco pro sebe. Hubla jsem! Zlepšila se mi kondice, vrátila se mi energie a chuť do sportu a taky dobrá nálada. Běhání mi jednoznačně pomohlo! A doporučuji ho všem! Jen se nenechat odradit od těžkých a ošklivých začátků a vytrvat. A pak už to půjde!

Abych to shrnula: Běhání je ideální pro všechny, kteří mají postavu typu HRUŠKA a nebo pro všechny, kteří potřebují zhubnout nohy. Běhání je o tom umět vytrvat a výsledky se dostaví opravdu rychle a spolehlivě.
 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Cizrnová polévka

Shrnutí/Summary

Silnější než dříve / Stronger then before