Tipy a rady # 2




Únor



„Únor bílý, pole sílí“


Co ale udělat pro sebe, abychom také sílili? Příroda odpočívá pod bílou peřinou sněhu a tím získává svou sílu.  A my bychom měli dělat to samé – hodně spát a hodně odpočívat.
Dnešní článek chci věnovat důležitosti spánku a relaxace pro naše tělo.

Co se vlastně děje ve spánku?

Naše tělo „vypíná“ a přepíná do režimu klidu, do režimu uvolnění. Říká se, že spánek léčí. A myslím, že to je stoprocentní pravda. Ve spánku se tělo soustřeďuje na léčení sebe sama, a to jak těla, tak i duše. Naše problémy se nám ve spánku rozleží v hlavě a druhý den již na ně můžeme koukat jinak, uvolněněji, rozuměji. 

 

Ráno moudřejší večera!



Spánkové procesy jsou zkrátka nezbytné pro zdravé tělo a duši!

A já jsem o tom přesvědčená. Z vlastní zkušenosti, vím, jak je těžké fungovat bez dostatečného spánku. „ Během spánku naše tělo regeneruje, zbavuje se škodlivých látek, obnovuje poškozené buňky a vyrábí látky potřebné k naší imunitě. Současně spánek pozitivně ovlivňuje krevní tlak, hladinu cukru a cholesterolu v krvi. Navíc v době, kdy spíme, odpočívá náš mozek a vylepšuje se krátkodobá i dlouhodobá paměť, soustředěnost a koordinaci.

Na druhé straně nedostatek spánku může mít katastrofální následky. Pokud našemu tělu chybí spánek, hrozí nám více deprese a jiné psychické  i fyzické obtíže. Při dlouhodobém spánkovém deficitu se zhoršuje naše orientace, soustředění a schopnost ovládat své pohyby.“ (zdroj http://www.vitalia.cz/clanky/vyspete-se-doruzova/)

 

Relaxace

Každý odpočívá jinak. Já miluji ten pocit, když vím, že se můžu dostatečně vyspat, nikam nespěchám, nikam nemusím, udělám si čas pouze na sebe. Ráno vstanu, udělám si dobrou snídani, a pak mám čas na čtení, na sledování dobrého filmu, mám čas na dlouhé procházky v přírodě nebo na oblíbený sport ve fitness. Mám čas na bloggování a psaní. To vše je pro mě „nutná“ relaxace alespoň 1x týdně. 

Nejlepší relaxací je JÓGA


Nejlepší cvičení, které jsem dosud zkusila je jednoznačně jóga. Jóga je vlastně o spojení těla a mysli. Při józe se soustřeďujeme na sebe, na správné provedení cviku, na dýchání, na uvědomění sebe sama.
Mám ráda jógu díky protažení celého těla. Při józe svaly také posilujeme. Cviky jsou celkem náročné a některé mohou i bolet. Jde jen o cvik, o pravidelnost.

Bikram Yoga

Je jóga, která se cvičí při teplotě 42°C! Je to, to co bych chtěla vyzkoušet, myslím, že musí mít obrovský pozitivní vliv na naše tělo! Vypotíme všechno špatné z bolavého těla i duše. Hodina trvá 90 minut.







Pozitivní vliv na naše tělo:


pročištění lymfatického systému

správná distribuce kyslíku a živin do celého těla

posílení imunitního systému

stimulování endokrinních žláz (s vnitřním vylučováním)

úprava metabolismu

zvýšení kapacity plic, posílení srdeční činnosti

zvýšení pružnosti páteře

dostatečné množství maziva v kloubech, posílení kostí

protažení a posílení svalů, zlepšení celkové rovnováhy

eliminace toxinů v těle a pročistění pokožky

zlepšení krevního oběhu a pročištění cév

stabilizace hormonální hladiny v těle

zlepšení schopnosti koncentrace

zklidnění mysli a zvýšení psychické odolnosti

uvedení těla a mysli do rovnováhy

Bohužel u nás v Plzni Bikram Yoga zatím není. Což je velká škoda, myslím.








Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Cizrnová polévka

Shrnutí/Summary