Tipy a rady #1



Leden

Rozhodla jsem se, že se každý měsíc s Vámi podělím o rady / tipy v oblasti fitness a zdravého životního stylu.

 Heat – jak se připravit na hodinu, jak správně chodit, jak z hodiny vymáčknout co nejvíc atd.



Proč zrovna Heat?

Jednoduše proto, že to byl i můj první článek blogu – když nepočítám představení.

H.e.a.t. program, aby byl ten nejlepší


Jak jsem již několikrát popisovala, H.e.a.t. je kardio cvičení, aerobní cvičení, při kterém zvyšujeme fyzickou kondici, při kterém můžeme spalovat a který nám zvyšuje logicky tep! H.e.a.t. můžeme brát i jako silový sport – záleží na technice při hodině. 

Jak se připravit na hodinu?

 

Nejdůležitější je jistě mít dostatek energie, uvědomit si, jak se cítíme, jestli jsme zdraví. Tohle je logická samozřejmá věc. Jenže několikrát se mi stalo, že jsem se necítíla plná energie a cítila jsem třeba mírnou bolest v krku. Na hodinu jsem i přesto šla. A to byla chyba. Bacily ve mě už byly a akorát se mi nemoc rozšířila. Takže jediné ponaučení, které mám, NIKDY NECHODIT NEMOCNÍ CVIČIT! Tělo potřebuje odpočívat, zastavit se, zmírnit a my bychom mu to měli dopřát.

Správná strava

 

Je nám fajn, cítíme se dobře, teď jen zbývá, abychom tělu v dostatečném předstihu dodali energii v podobě jídla. V dostatečném předstihu znamená alespoň hodinu a půl před se kvalitně najíst.
A co si dát? Jednoduše lehce stravitelné potraviny. Ovoce jako je banán perfektně zasytí a dodá energii, dále jsou vhodné tvarohy a jogurty, zelenina,  oříšky, proteinový nápoj.
Zkrátka nic, co se tráví 3 hodiny. Splným žaludkem výkonu moc taky nepodáte.

Při hodině

 

Jedna věc je důležitá, a to ta, abychom byli psychicky v pohodě, nenervovali se z toho, co nás na hodině čeká, jestli to zvládnu nebo ne. Spíš bychom se měli na hodinu těšit, nepřemýšlet zbytečně o tom, jak moc těžká bude a každou těžkou sekci se snažit překonat a odchodit! To je důležité, snažit se neustále zlepšovat, překonávat se, dávat do toho zkrátka každou hodinu o kousek víc.

Jak správně chodit?

 

Máme tu hodinu, hraje rytmická hudba, která nám pomáhá vyburcovat se k lepším výkonům. Pojďme si, ale říct, jak vlastně správně chodit?

Říkám tomu splynutí s pásem. Co to znamená? Jde o to, uvědomit si, jak mít správně nastavený pás. Pás by měl být nastavený tak, aby se nám dobře šlo bez držení rukou – ruce mít volně u těla. V tu chvíli, když nám pás neujíždí, nebo naopak nebrzdí nás, pak jdeme správně. Správné nastavení pásu je opravdu důležité. Jdeme v pohodě a máme správnou tepovku.

Fajn technika, která mi vyhovuje proto, abych si uvedomovala své svaly, které zapojuji je technika - ruce za zády. 

Jakou technikou chodit?

 

Vždy jdeme vzpřímeně, narovnaní, používáme celou hodinu břišní svaly, krásně je zapoujeme. To je důležité. Dále je důležitá práce nohou, opět zapojujeme svaly, i když se nám nechce, svaly nás páli, je dobré to překonat, ono to povolí a nám se půjde líp. Pokud používáme ruce – v pravém úhlu, nemáme je povolené, ale pěkně nám pracují, jsou aktivní. A v neposlední řadě chci zmínit dýchání. Snažíme se dýchat pomalu, pravidelně a nosem.

Po hodině

 

Hodinu jsme zvládli, jsme na sebe pyšní, a abychom mohli hubnout a správně regenerovat svaly, je důležité do půl hodiny doplnit cukry. Ať už ve formě kvalitní čokolády – jen kousek, nebo ovoce nebo proteinového nápoje. Tím se nám vyrovná hladina cukru a doplní se nám energie. Avšak, svaly potřebují regenerovat, vyživit, a to lze jen správnou stravou. Nejdůležitější jsou bílkoviny! Dle toho, kdy jdeme cvičit, ať už je to snídaně, oběd nebo večeře, měla by obsahovat kvalitní bílkoviny, ale i sacharidy a tuky. Prostě normální porce. Nebojte se a najezte se, tělo to potřebuje!

Spánek

 

Máme po cvičení a chceme jít „pařit“... co si budeme povídat, pro tělo to není nejlepší, tělo po výkonu potřebuje regenerovat, odpočívat a samozřejmě kvalitně spát. Alespoň 6 hodin nerušeného spánku. Jedině tak budeme hubnout!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Cizrnová polévka

Shrnutí/Summary