Pilates

Chtěla bych se s Vámi podělit o pár zkušeností a zážitků z hodin Pilatesu. Toto cvičení je hodně podobné józe. Pilates se hlavně soustřeďuje na protažení všech svalů těla, zlepšuje správné držení těla. Na hodinách Pilatesu se naučíte i jak správně dýchat. Pilates je pomalé cvičení, při kterém se soustředíte na každý prováděný pohyb. Je to důležité, zejména proto, abyste si cvičením spíše neublížili než pomohli.

Pro mě jsou hodiny o uvolnění, navození pozitivního myšlení a příjemné atmosféry. Chodím si na Pilates spíše odpočinout, i když je pravda, že i toto cvičení bolí. A proč vlastně? Posilují se na něm veškeré svaly v těle, které normálně nepoužíváte, tudíž ani nevíte, že je máte :-). 

Pilates lekcí je mnoho. Záleží na instruktorovi, jak bude hodinu vést. Může se zaměřit na posilování jedné části těla (nebo hlavně jedné) anebo může klást důraz na protažení co nejvíce svalů, což je z mého pohledu, to nejlepší.

Proč Pilates?

Vždy, když mě něco na těle bolelo- nějaký sval, např. namožený, přeležený apod., toto cvičení mi VŽDY pomohlo. Cítila jsem se zkrátka perfektně a hubenější.  Jak jsem řekla, i na takovém pomalém, neaerobním cvičení se dá shodit nějaké to kilo. Ale opět je nejdůležitější pravidelnost a pokrok. Cvičte vždy nad rámec svých možností, to ale neznamená, do úplného vyčerpání. Zkrátka je důležité se trochu přemoci. Rozpoznat mírnou bolest nad bolestí nesnesitelnou. 

Myslím si, že když člověk pravidelně cvičí Pilates, je zkrátka plný energie a pozitivního myšlení. Pilates je pro mne výbornou relaxací a pomáhá ke zformování těla.
 

 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Cizrnová polévka

Shrnutí/Summary

Silnější než dříve / Stronger then before