Něco málo o jídle :-)

Základní stavební kámen našeho těla. 

Proč je jídlo tak důležité?

Spousta lidí si myslí, že když bude držet hladovky, tak zhubne. To je pravda. Ale nezhubne tuk, nýbrž vodu a svalovou hmotu. Tělo hladoví, a jelikož je chytré, rychle si vytvoří zásoby tuku, aby v případě další hladovky vydrželo. Opakované hladovky jsou tedy pro tělo zátěž a rozhodně nepřispívají ke zdraví člověka. 

V případě, že cvičíte a nedodáte tělu energii v podobě stravy, Vaše svaly pak nemohou plně regenerovat a vystavujete se riziku nemocí. Nejen, že nelze zhubnout, ale navíc ohrožujete své zdraví. Jak jsem již zmínila, po cvičení potřebují Vaše svaly (veškeré svaly na těle, tedy i srdce) regenerovat.  Potřebují doplnit energii. Tato energie se skrývá v cukrech. Po cvičení je tedy dobré, doplnit tělu cukry, a to nejlépe do půl hodiny po cvičení. Tak se vyrovná hladina cukrů v krvi a tělo si nemusí pomáhat svými mechanismy. Na nás se to projeví především tím, že nebudeme unavení. Cukry však nestačí. Je důležité brát ohled, na to kdy cvičíme, a podle toho se po cvičení plnohodnotně najíst. Doplnit bílkoviny, sacharidy, tuky a také pitný režim.

A teď něco z osobní zkušenosti:

Po mém rozhodnutí zhubnout jsem opravdu radikálně změnila jídelníček. Dříve jsem moc nepřemýšlela nad kvalitou potravin. To se změnilo, až v tu chvíli, kdy jsem se rozhodla jíst opravdu zdravě, a to bez vyjímky. Chci tím říct, že jsem vyřadila VEŠKERÉ „špatné“ potraviny. Co si pod „špatnými“ potravinami představit? Sladké a nezdravé jídlo, plné „é-ček“, potraviny bez výživné hodnoty a také alkohol. Zní to „nadpozemsky“? Ale vůbec ne. Zeptejte jakéhokoliv výživového poradce, sportovce či trenéra. Ti všichni si uvědomují, jak bezvadně se cítí, když tyto potraviny a nápoje vyřadí ze své stravy. Alespoň na čas. Po dobu hubnutí. Stačí 3 měsíce, abyste detoxikovali své tělo od těchto látek. Zkuste to a pocítíte rozdíl!

Co jsem jedla?

Chtěla bych se s Vámi podělit o můj jídelníček v době hubnutí a cvičení:

Snídaně: celozrnný chleba s vajíčkovou pomazánkou, rajče, bílý čaj, voda s citronem


Svačina: zeleninový salát,voda

Oběd: steak z panenky, vařené brambory, zelenina,voda

Svačina: tomatová polévka, čaj, voda

60 min Pilates- ovoce na doplnění cukrů
Večeře:steak z panenky, šťouchané brambory, hrášek, voda

Nebo

Snídaně:celozrnná kaše s mlékem, sušené švestky, oříšky, med, čaj, voda s citronem


Svačina: ovoce s mlékem, med, čaj, voda

Oběd: vepřové maso na žampionech, brambory, zelenina, voda

Svačina: zeleninový salát s ančovičkami, voda

Cvičení- 60 min H.E.A.T., mandarinka na doplnění cukrů

Večeře: sója s pohankou, zelenina, čaj, voda

Moje nejčastější a nejoblíbenější snídaně jsou kaše. Pohanková, celozrnná, jaká-koliv varianta, jen ne z bílé krupice. Kaše si vylepšuji medem, skořicí, oříšky, oříškovým máslem a ovocem. Nafotila jsem několik variant:




Snídaně je jednou z mých neoblíbenějších jídel, stejně tak miluji večeře. U večeře je podle mého nejdůležitější při redukci váhy dodržovat nižší podíl SACHARIDŮ (tzn. příloh). Avšak nikdy sacharidy nevyřazovat, tělo by přišlo o potřebné živiny. 

A rada na závěr?


Jezte v malém množství každé 3-4 hodiny.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Cizrnová polévka

Shrnutí/Summary